تعليم ، كتب ، الرياضة ، بكالوريا ، نتائج ، مسابقات ، أدب وشعر ، الهندسة الإلكترونية بكل أنواعها ، اللغات ، التعليم التقني والجامعي
 
الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
style
date الإثنين 15 مايو - 11:57
date الإثنين 8 مايو - 22:14
date الأحد 19 أغسطس - 16:42
date الأحد 19 أغسطس - 15:17
date السبت 18 أغسطس - 17:10
date السبت 18 أغسطس - 17:00
date السبت 18 أغسطس - 16:56
date السبت 18 أغسطس - 14:52
date السبت 18 أغسطس - 10:07
date الخميس 16 أغسطس - 17:02
date الخميس 16 أغسطس - 16:54
date الأربعاء 15 أغسطس - 18:13
date الأربعاء 15 أغسطس - 18:08
date الأربعاء 15 أغسطس - 10:21
member
member
member
member
member
member
member
member
member
member
member
member
member
member
style

شاطر
 

 شرح ل u 4 ثالث ثانوي

استعرض الموضوع التالي استعرض الموضوع السابق اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Labza.Salem
Admin
Labza.Salem

عدد المساهمات : 43954
نقاط : 136533
تاريخ التسجيل : 12/09/2014
العمر : 29
الموقع : سيدي عامر

شرح ل u 4 ثالث ثانوي Empty
مُساهمةموضوع: شرح ل u 4 ثالث ثانوي   شرح ل u 4 ثالث ثانوي Emptyالأحد 21 مايو - 10:18

unit four lesson 1








Subject: Saudi Explorers in the Antarctic




This lesson is to discuss the journey of the Saudi explorers to the Antarctic. It is also to know the goal of that journey and how it was difficult



What were the aims of the expedition? How can human beings affect their environment? 





Sample of the Test: 

Abdul aziz was only 11 years old in 1891 when his family was forced to leave Riyadh for Kuwait. While he was growing up in Kuwait, his desire to reconquer his familys’ Najdi lands increased. Eleven year later, he kept his promise to himself. On 1902 he returned and recaptured Riyadh.

{1}- Read the above short passage. Then answer the following questions:

a)- There are four mistakes in the above passage. Find and correct them.

b)- Rewrite the underlined sentence starting with the main clause.

c)- When was Abdul Aziz born?

d)- The writer didn’t use the title “king” before the name of Abdul Aziz. Why?

e)- Where was King Abdul Aziz in 1900 AD?

f)- How old was he when he recaptured Riyadh?

g)- Is the verb “increase” in the above passage transitive or intransitive?

{2}- Make as shown between the parentheses.

a)- (Add “-ed” to the following verbs.)

live - need - identify - stop

b)- “Ashraf, who is the tallest, is Yemeni.

(Rewrite the above sentence without who clause.)

c)- Faisal: “Did Shakespeare write novels?”

(1)- (Report the above question.)

(2)- (Change the above question into passive.)

(3)- (Change it into past perfect simple active.)

(4)- (Change the above question into past perfect 

simple passive.)

d)- (Put these words in order to make a complete 

meaningful sentence.)

in - University - The - is - Islamic - Madinah - 



Unit: Four Lesson: 2





Subject: Conversation Practice + Short forms 


and symbols



Introduction: This lesson is to make different forms of conversations similar to the one on the book. It is also to recognize some common short forms and symbols for the writing.

Unit: Four Lesson: 3



subject :Some And Any




This lesson is to practise adding the suffixes some, any, no and every when we talk about people, places and things. It is also to distinguish between their usages in different parts of a sentence




: What do we say when we want to talk about an unknown person, a place or a thing? What do we say when we want to talk about all people, places or things? What is the opposite of “every” when we want to talk about person, place or thing? Which words do we use in the affirmative, negative and question?



person



Affirmative



Sombody

Someone



negative



nobody

no one



question+negative



anybody

anyone



The words means all



everybody

everyone

---------------------------------------------------------------------



Place




COLOR="Blue"]Affirmative[/color]



somewhere



negative



nowhere



question+negative



anywhere



The words means all



everywher

----------------------------------------------------------------------------



Things]



Affirmative



Somthing




negative



nothing



question+negative



anything



The words means all



everything

-------------------------------------------------------------------------------



[left]
Example



He saw someone. He didn’t see anybody. He didn’t see anyone. Can he see anybody? Can he see anyone? Nobody can see him. No one can see him. He can see everybody. He can see everyone


اتمنى ان اكون افدتك اختي البكى راحة وان شاء الله سأرفق لك 

الوحدة الخامسة والسادسة

تحياتي للجميع




[/left]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.sidiameur.info
 
شرح ل u 4 ثالث ثانوي
استعرض الموضوع التالي استعرض الموضوع السابق الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» شفايف وردية من ثالث يوم
» شفايف وردية من ثالث يوم
»  شاب مغترب يذبح والدته في غليزان في ثالث أيام العيد
» كتب خارجية للتحميل سلسلة المجتهد في العلوم الطبيعية 2 ثانوي سلسلة المرجع في العلوم الطبيعية 2 ثانوي مطويات كليك في العلوم الطبيعية 2 ثانوي الممتاز في العلوم الطبيعية 2 ثانوي سلسلة المتميز في العلوم الطبيعية 2 ثانوي مجال الجيولوجيا
» دليل الكتاب المدرسي مع حلول تمارين الكتاب للتسيير المحاسبي و المالي 1 ثانوي ( تكنولوجيا ) و 2 ثانوي ت ق

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
سيدي عامر إنفو :: القسم الدراسي والتعليمي :: التوظيف والمسابقات دروس و البحوث :: مــنتدى تعـليم اللغــــات الاجــنبية والترجمة مجانا-
انتقل الى: